Мұнай өнімдері туралы мәлімет
Моторлы бензин
Автобензиннің жоғары октанды құрамдас бөліктерін өндірудің негізгі процестері мұнайды алғашқы өңдеу кешенінен тікелей жүретін бензин фракциясының каталитикалық риформингі және ауыр мұнай фракцияларының каталитикалық крекингі (вакуумды газойль). 2020 жылдан бастап зауыт қорғасынсыз бензин шығара бастады.
Қарабау Петролеум ЖШС өндіретін бензиннің экологиялық қасиеттері жақсарды; ол Қазақстанның көптеген аймақтарына жеткізіледі және тұтынушылардың жоғары бағасына ие болды.
Бензин оң тұтану (ұшқыннан) бар поршеньді іштен жанатын қозғалтқыштарда қолдануға арналған. Ол олардың физикалық-химиялық және эксплуатациялық қасиеттерін анықтайтын сапа сипаттамаларымен сипатталады:
соққыға қарсы рейтинг (октан саны);
бұзылу уақыты;
қорғасынның концентрациясы, күкірт мөлшері;
қаныққан бу қысымы.
Соққыға қарсы көрсеткіш – бұл мотор бензинінің қысылған кезде өздігінен тұтануға қарсы тұру қабілетін сипаттайтын параметр. Жанармайдың тоқырауға қарсы жоғары рейтингі оның қозғалтқыштың барлық жұмыс жағдайларында қалыпты жануын қамтамасыз етеді. Мотор бензинінің тоқырауға қарсы мәні – n-гептанмен қоспадағы изооктанның құрамын көрсететін октан саны, ол стандартты жағдайларда сыналған отынға соғуға қарсы көрсеткіш бойынша баламалы. Октан деңгейі екі әдіспен анықталады: қозғалтқыш (ММ) және зерттеу (RM) бір бензинді сынаудың әртүрлі шарттарымен. Қозғалтқыш әдісімен анықталатын октан деңгейі күшейтілген қыздыру жеделдетілген жағдайда автомобиль жұмысының отынның соғуға қарсы көрсеткішін сипаттайды; зерттеу әдісімен анықталған октан саны бензинді қалалық көлік жүргізу жағдайында ішінара жүктемеде жұмыс істеу арқылы сипаттайды.
Тауарлы бензиннің химиялық тұрақтылығы бұзылу уақытымен сипатталады – сынақтың басынан тотығу процесінің басталуына дейінгі уақыт. Ұзақ сақтау кезінде ыдырау уақыты неғұрлым ұзақ болса, бензиннің тотығуға тұрақтылығы соғұрлым жоғары болады. Бензин 900 мин кем емес бұзылу уақытымен сипатталады. қасиеттерін кепілді сақтау мерзімі ішінде (5 жыл) сақтай алады. Мотор бензині химиялық бейтарап және тот баспайтын болуы керек. Бензиннің коррозияға қабілеттілігі және оның жану қалдықтары жалпы және меркаптан күкіртінің құрамына, қышқылдығына, суда еритін қышқылдар мен сілтілердің құрамына, суға байланысты.
Бензиннің экологиялық көрсеткіштерінің ішінде негізгісі – қорғасын қосылыстарының мөлшері. Осыған байланысты «Қарабау Петролеум» ЖШС этил сұйықтығын қолданудан мүлде бас тартты. Автобензинде жоғары улы қорғасын қосылыстары жоқтың қасы.
Қаныққан будың қысымы және фракциялық құрамы бензиннің іске қосылу қабілетін, оның бу құлпы түзілу үрдісін, физикалық тұрақтылығын анықтайды. Бензиннің іске қосылу қабілеті оның қаныққан бу қысымының төмендеуімен нашарлайды. 34кПа қысымда жұмыс аймағындағы бензин буының концентрациясы соншалықты аз, сондықтан қозғалтқышты іске қосу мүмкін емес.
«Қарабау Петролеум» ЖШС АҚ СТ 39334881-001-2006 бойынша келесі маркалы АI-80N, АI-92N, АI-95N, АИ-98Н боялмаған автобензин шығарады.
Дизельдік отын
Дизельдік отын көбінесе құрамындағы күкіртті, азотты, оттегілі, металлорганикалық қосылыстарды азайту мақсатында мұнайды бастапқы өңдеу кешенінен түзу құрамдас бөлікті гидротазалаудан өткен дизельдік отынмен араластыру арқылы өндіріледі. Қозғалтқыштардың тұрақты жұмысы, меншікті отын шығынын азайту жазғы және қысқы сортты дизельдік отынды пайдалану арқылы қамтамасыз етіледі. «Карабау Петролеум» ЖШС қысқы қиын жағдайда техниканы пайдалану мүмкіндігін беретін төмен құйылатын дизель отынын өндіруді игерді. Ол дизельді қозғалтқыштарда және газ турбиналық қозғалтқыштардың кейбір түрлерінде қолданылады. Дизельдік қозғалтқышта жоғары қысу коэффициентіне қол жеткізіледі, өйткені ондағы отынның меншікті шығыны карбюраторлы қозғалтқышқа қарағанда 25-30 % төмен.
Дизельдік отынның негізгі сапалық сипаттамалары:
жанғыштық (цетан саны);
бөлшек құрамы;
тұтқырлық пен тығыздық;
тұтану нүктесі;
төмен температуралық қасиеттер.
Цетан саны дизельдік отынның жанғыштығының негізгі параметрі болып табылады. Ол қозғалтқыштың іске қосылуын, жұмыс процесінің кедір-бұдырын (қысым көтерілу жылдамдығын), отын шығынын және түтін шығаруды анықтайды. Жанармайдың цетан саны неғұрлым жоғары болса, соғұрлым қысымның көтерілу жылдамдығы аз болады және қозғалтқыш соғұрлым дөрекі жұмыс істейді. Жанармайдың цетан саны неғұрлым жоғары болса, оның жану камерасында алдын ала тотығу процесі соғұрлым тезірек жүреді, соғұрлым жанармай қоспасы тез тұтанып, қозғалтқыш іске қосылады.
Фракциялық құрам – отынның жану сипатына әсер ететін параметр. Фракциялық құрамы жеңіл отынды жағу үшін ауа азырақ жұмсалады, осылайша отын мен ауаны араластыру уақыты азаяды, ал карбюрация процестері толық жүреді.
Тұтқырлық пен тығыздық айдау қозғалтқышындағы булану және араластыру процестерін анықтайды, өйткені жалынның пішіні мен құрылымы, пайда болған тамшылардың мөлшері, жанармай тамшыларының жану камерасына ену диапазоны осы қасиеттерге байланысты. Төменгі тұтқырлық пен тығыздық отынның жақсы тозаңдануын қамтамасыз етеді; осы параметрлерді жоғарылату арқылы тамшылардың диаметрі ұлғаяды және олардың толық жануы азаяды, нәтижесінде отынның меншікті жануы мен пайдаланылған түтіннің шығуы артады. Гидравликалық поршень жұбының тозуы тұтқырлыққа да байланысты.
Тұтану температурасы отынның өрт қаупін анықтайды. ГОСТ 305-82 бойынша отын тұтану температурасы мин. Жалпы мақсаттағы дизельдік қозғалтқыштар үшін 40°С және мин. 62°С тепловоз және кеме қозғалтқыштары үшін.
Төмен температуралық қасиеттер бұлттылық және құю нүктесі сияқты параметрлермен сипатталады. Дизельдік отынның көптеген сорттары үшін бұл екі нүктенің айырмашылығы 5-7°С құрайды.
Төмен құйылатын дизельдік отынды өндіру арқылы «Бұлт нүктесі немесе суық сүзгінің бітелу нүктесі» параметрі қосымша бақыланады.
Қарабау Петролеум ЖШС келесі сорттардағы дизель отынын шығарады:
ГОСТ 305-82 сәйкес:
L-0,2-40;
L-0,2-62.
АҚ СТ 39334881- 003-2006 сәйкес:
ПЗ-0,2 минус 30;
ПЗ-0,2 минус 25;
ПЗ-0,05 минус 30;
ПЗ-0,05 минус 25;
L-0,2-40;
L-0,2-62;
L-0,05-40;
0,05-62.